4 Cara Berhadapan Dengan Rakan Yang Menjengkelkan

4 Cara Berhadapan Dengan Rakan Yang MenjengkelkanSetiap orang mempunyai sifat yang berbeza-beza. Tidak mustahil jika anda berhadapan dengan orang yang boleh mendatangkan rasa rimas pada diri anda. Tapi andai insan itu adalah rakan anda sendiri, apa yang perlu dilakukan untuk berhadapan dengan situasi ini.

1. Senyum Dan Puji Dia
Cara ini adalah cara paling berkesan untuk berhadapan dengan insan yang sedemikian. Andai dia datang menyerang anda dengan kata-kata kesat, senyum dan balas dengan kata-kata yang elok. Tidak perlu untuk anda turut menggunakan kata kesat.

2. Sentiasa Sabar
Jangan sesekali untuk membalas tentang apa perkara buruk yang telah rakan anda lakukan terhadap anda. Mungkin beliau dalam keadaan tertekan.

3. Tidak Kasar
Ibarat kata-kata pujangga, jangan disiram minyak pada api yang sedang menyala. Andai rakan anda telah melakukan kekasaran yang teruk, minta bantuan untuk melindungi anda dan tidak membalas dengan kekerasan juga.

4. Jangan Abaikan Dia
Adakalanya mereka ini kurang mendapat perhatian dari keluarga. Oleh sebab itulah dia melakukan perkara yang menjengkelkan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.